Co słychać w Danii?

O pandach, samolotach i butach…

Hej! Powracamy z naszym mniej lub bardziej regularnym cyklem wiadomości z Danii 😉 Dziś mamy dla Was ciekawostki zoologiczne, lotnicze i obuwnicze. Zapraszamy!

Nowi mieszkańcy Kopenhaskiego Zoo

Już 4 kwietnia do Ogrodu Zoologicznego w Kopenhadze zawita para pand: Mao Sun i Xing Er. Zwierzaki pochodzą z Chin i zamieszkają w specjalnej, nowo wybudowanej zagrodzie z dostępem do wody, bambusów oraz służących do wspinaczki drzew. Pandy będzie można podziwiać od 11 kwietnia, tuż po oficjalnym otwarciu zagrody, które odbędzie się 10 kwietnia z udziałem królowej Małgorzaty II, księżnej Marii oraz zaproszonych gości. Dlaczego pandy zamieszkają akurat w Danii? Nie tylko ze względu na sprzyjający im klimat, bardzo zbliżony do tego, z którego pochodzą. Zwierzaki pojawią się w stolicy dzięki samej królowej! To po jej wizycie w Chinach w 2014 roku, prezydent Xi Jinping zdecydował się podarować Danii dwa biało-czarne niedźwiadki ?

Pociągiem na samolot

Czy duńskie lotnisko w Billund, znajdujące się nieopodal parku rozrywki Legoland, otworzy się na nowych pasażerów? Planowana jest bowiem budowa stacji kolejowej, która miałaby umożliwić podróżnym z Vejle dotarcie do portu lotniczego bez konieczności dojazdu samochodem. Eksperci jednak nie są przychylni projektowi. Ich zdaniem nowa trasa przyczyniłaby się do wzmożonej emisji dwutlenku węgla, a samych pasażerów byłoby stosunkowo niewielu. Zastrzeżenia budzi także koszt budowy, sięgający 900 milionów duńskich koron. Realizacja projektu zablokowałaby inne duże inwestycje, między innymi bezpośrednią trasę z północno-zachodniej części Jutlandii do Kopenhagi.

Przypominamy, że to drugie co do wielkości lotnisko w Danii umożliwia przeloty do Polski – do Poznania, Krakowa oraz Warszawy.

Oryginalna reklama obuwia

Krótki film, reklamujący duńską markę obuwniczą Bianco Footwear, obiega Internet. Trwająca prawie 5 minut reklama opowiada historię kobiety i mężczyzny, wpadających na siebie w firmowej windzie. Choć nie zamieniają ze sobą ani słowa, tworzy się między nimi wyjątkowa więź. Wideo powstało jako część kampanii „Step out of your head” i ma zachęcać do wypowiadania na głos tego, o czym skrycie myślimy. Gdyby to tylko było takie proste 😉 Widzieliście już „The Lift”? Zachęcamy!